1. Znojmo vidím tě dvojmo

    úterý 26. března 2013

    Pár obrázků ze Znojma přináším z posledního výletu, který jsme s přítelem absolvovali minulý týden. Škoda jen, že byla taková zima a nemohli jsme si procházku po Znojmě dokonale užít. 
    Znojmo patří mezi má oblíbená místa, jelikož je zde velmi pěkné historické jádro se spoustou památek. Mezi nejvýznamnější patří rotunda svaté Kateřiny z 12.století, která je památkově chráněna z důvodu zachovalých nástěnných maleb.

    Knížecí rotunda Panny Marie a sv. Kateřiny,Znojmo,Znojmo city,národní kulturní památka,nástěnné malby,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine


    Ve městě se prý nachází 216 nemovitých kulturních památek, mezi něž patří i znojemské kostely, bývalé kláštery, měšťanské domy a další památky. Za zmínku stojí také znojemský hrad, radniční věž a rozsáhlé několikapatrové znojemské podzemí (stojí za návštěvu).

    Děkanský chrám sv. Mikuláše,bílý patron města,Znojmo,Znojmo city,národní kulturní památka,church,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine

    Děkanský chrám sv. Mikuláše,bílý patron města,Znojmo,Znojmo city,národní kulturní památka,church,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine

    Visutý klenot nad údolím,Znojmo,Znojmo city,národní kulturní památka,gotická kroužená klenba,chapel,capela,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine

    Znojmo city,národní kulturní památka,gotická kroužená klenba,chapel,capela,church,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine

    Znojmo city,národní kulturní památka,gotická kroužená klenba,chapel,capela,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine

    Castle Znojmo,Znojmo city,národní kulturní památka,gotická kroužená klenba,chapel,capela,rotunda,znojemské podzemí,znojemské okurky,víno,Znojmo underground,Znojmo cucumbers, wine

    Znojmo je samozřejmě proslulé i díky okurkám nebo vinařství. Každý rok v září se zde koná historické vinobraní, které je spojeno s kulturními událostmi po celém městě. Vinobraní se pravidelně účastní asi 80 tisíc návštěvníků.

    Bohužel mám někdy dojem, že počet historických památek se rovná počtu různých vykřičených domů a "kabaretů", které je možno vidět hlavně na okraji města, směrem na Vídeň.

    Výlet jsme s přítelem zakončili jako obvykle ve Freeportu, který se nachází na hraničním přechodu Hatě u Znojma. Pochopte, že byla opravdu veliká zima a potřebovali jsme se někde ohřát ☺
    Původně jsem ve Freeport Hatě neměla v plánu něco kupovat, ale nakonec jsem neodolala.

    hrnek,hrnek na čaj,hrnek s puntíky,růžový hrnek,šálek čaje,mug,pink mug,tea cup, mug with polka dots, a cup of tea,Freeport Hatě, Znojmo

    Mám doma 100+1 různých hrnků, ale tyhle jsem tam nechat nemohla. Růžovobílé a navíc puntíkované. Mé srdce zaplesalo, když jsem je uviděla. Ale koupila jsem si jenom 2 ☺

    hrnek,hrnek na čaj,hrnek s puntíky,růžový hrnek,šálek čaje,mug,pink mug,tea cup, mug with polka dots, a cup of tea,Freeport Hatě, Znojmo

    hrnek,hrnek na čaj,hrnek s puntíky,růžový hrnek,šálek čaje,mug,pink mug,tea cup, mug with polka dots, a cup of tea,Freeport Hatě, Znojmo


    No a nakonec jsem si koupila můj oblíbený parfém Jennifer Lopez Glow, protože ho měli za velmi výhodnou cenu a je to už dávno, co jsem ho vypotřebovala.


    Glow mi před lety daroval přítel. Jeho vůně je opravdu specifická a já si ji zamilovala. Když jsem se s ním nyní navoněla, okamžitě se mi vybavily všechny vzpomínky a zážitky na počátek našeho dlouholetého vztahu ♥

    Jennifer Lopez,Glow,JLO,Glow by JLO,parfém,parfum

    Pokud budete mít cestu kolem, určitě se ve Znojmě zastavte.








  2. 0 milých komentářů:

    Okomentovat

    Děkuji Vám za komentář.

Používá technologii služby Blogger.